Veelgestelde vragen over Duette®

  • Wat is het verschil tussen Duette® en plisségordijnen?
    Duette® gordijnen zijn herkenbaar aan hun unieke honingraatstructuur. Ze bestaan uit twee of meer lagen stof die samen een isolerende luchtkamer vormen in de vorm van een honingraat. Plisségordijnen hebben een enkele laag stof die in plooien is gevouwen, vergelijkbaar met een harmonica. Bekijk onze pagina over alle voordelen van Duette® gordijnen ten opzichte van plisségordijnen.

  • Waarom bespaar je energie met Duette® Shades?
    De stof van Duette® is altijd dubbelwandig. Omdat de stof een honingraatstructuur betreft, fungeert dat als een isolatielaag, welke zeer effectief werkt. Duette® houdt in de zomer de warmte buiten, en in de winter de warmte binnen. Bekijk ook onze pagina met alle uitleg over energiebesparing met Duette® shades.

  • Ik wil niet boren in mijn kozijnen, hebben jullie daar oplossingen voor?
    Bij VELA hebben wij de perfecte oplossing voor waar je niet in wil boren. Kies bij een standaard raam voor het TruFit® model en bij draai- kiepramen voor het ingespannen model. Bij deze opties gebruiken wij subtiele plakprofielen waarmee je in een handomdraai jouw Duette® hebt gemonteerd zonder te boren.

  • Kan ik een Duette ® in mijn badkamer plaatsen?
    Ja, dat kan zeker. Bij VELA verkopen wij Duette® die ook te gebruiken zijn voor in de badkamer. Wij raden aan om dan altijd te kiezen voor een lichtdoorlatende variant. In verband met ventilatie voorkomt dit schimmels. Daarnaast raden wij aan om een Duette® nooit ergens te plaatsen waar deze in direct contact met water staat.

  • Kan ik door een Duette ® heen kijken?
    Nee, dat kan niet. Dat maken Duette® vanuit privacy overwegingen ook de perfecte oplossing voor raamdecoratie. Bij lichtdoorlatende Duette® zie je niet meer dan een schim van buitenaf. Bij verduisterende Duette® zie je praktisch niets van buiten af.

  • Hoe maak ik een Duette® schoon?
    Om grondige vervuiling te voorkomen raden wij bij VELA aan om Duette® Shades regelmatig af te stoffen met een handstofzuiger op lage stand of plumeau. Zit er een vlek op de Duette ®? Dan is het belangrijk om deze zo snel mogelijk met een zachte spons en lauwwarm (max. 30 °C) water schoon te maken.

 

Veelgestelde vragen over meten

  • Hoe meet ik een Duette® op?
    Dit verschilt per type Duette® en per plaatsingsoptie. Bekijk onze meetinstructie pagina om er zeker van te zijn dat jij geen meetfouten maakt.

  • Hebben jullie ook een meetservice?
    Wij bieden op alle raamdecoratie onze meetservice aan bij een te groot opgemeten product. Tegen een kleine vergoeding kunnen wij de raamdecoratie inkorten. Heb jij jouw raamdecoratie te smal opgemeten? In principe kunnen wij hier dan helaas niets mee, omdat er een volledig nieuwe raamdecoratie gemaakt dient te worden. Bij vragen hierover, kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice.

 

Veelgestelde vragen over montage

  • Zijn de raamdecoraties van VELA eenvoudig zelf te monteren?
    Ja, dit is eenvoudig zelf te monteren. Bij alle raamdecoraties worden montage instructies meegeleverd. Hiermee wordt het monteren van jouw nieuwe raamdecoratie een eenvoudig klusje.

  • Bieden jullie ook montage aan huis aan?
    Bij VELA is montage aan huis ook mogelijk. De gemiddelde wachttijd bedraagt hiervoor 3 maanden. Mocht je gebruik willen maken van de montage service aan huis, neem dan contact op met onze klantenservice.

 

Veelgestelde vragen over verzending

  • Wat is de levertijd bij VELA?
    Bij VELA streven we naar een zo snel mogelijke levering. Een besteld product wordt altijd binnen 6 tot 10 werkdagen geleverd. Het product wordt uiteraard eerst op maat gemaakt in onze eigen fabriek. Daarna wordt het product verzonden. De verzending kan maximaal 5 werkdagen duren.

  • Met welke verzendpartij worden de raamdecoraties geleverd?
    Bij VELA verzenden we met 2 verschillende verzendpartijen naar zowel Nederland als België. Dit heeft te maken met de grootte van jouw pakket.

  • Wat kost de verzending?
    Het verzenden van raamdecoraties van VELA is kosteloos. Wij nemen alle kosten op ons, verzending voor klanten is dus gratis.

 

Veelgestelde vragen over garantie

  • Wat is de garantie bij VELA?
    Op alle raamdecoratie van VELA hanteren wij standaard 2 jaar garantie. Wij staan voor onze producten, dus daarmee garanderen wij een garantietermijn van 2 jaar.

    De standaard garantie is echter niet van toepassing op:
    - Beschadigingen door onbehoorlijk gebruik van de koper.
    - Beschadigingen door een aanpassing of reparatie van een derde partij.
    - Beschadigingen door water en/of vuur.
    - Verkleuring door reinigen met chemische middelen.

 

Veelgestelde vragen over reparaties

  • Kan ik mijn raamdecoratie ook laten repareren door VELA?
    Wil jij je raamdecoratie graag laten repareren door VELA? Dat kan! Dankzij onze eigen fabriek in Nederland kunnen wij tegen een laag tarief onze raamdecoraties snel repareren. Neem contact op met onze klantenservice om een reparatie aan te melden.

Vakmanschap en toewijding

We maken het zelf

Wat VELA uniek maakt, is onze toewijding om de volledige productiecyclus in eigen handen te houden. Al onze raamdecoraties worden met zorg en precisie vervaardigd in onze eigen fabriek in Nederland. Deze toewijding aan lokale productie garandeert niet alleen een ongeëvenaarde kwaliteit, maar stelt ons ook in staat om een bijzonder concurrerende prijs aan te bieden.

Voor het beste resultaat

De beste materialen

Kiezen voor VELA Raamdecoratie is kiezen voor een combinatie van passie, Nederlandse kwaliteit en de beste materialen. Al onze materialen worden met deskundigheid gekozen en we kiezen altijd voor duurzaamheid. Wij zijn hier om je huis te transformeren, één raam tegelijk.

Kunnen we je helpen?

Deskundig advies

Bij VELA stopt het niet bij het product alleen. Wij begrijpen dat elke klant uniek is en mogelijk vragen of behoeften heeft. Daarom hebben we een toegewijde klantenservice, volledig in-house, altijd klaar om je bij te staan, te adviseren en je vragen te beantwoorden.